Informații generale
Te rugăm să te asiguri că ai verificat specificațiile produsului și compatibilitatea acestuia prin vizitarea paginii produsului înainte de a-l cumpăra. Raporturile comerciale dintre cumpărător și SC MADORABLE ART SRL (www.mariart.ro) sunt reglementate oficial de Ordonanță Guvernului 130/2000, privind protecția consumatorilor la încheierea și executarea contractelor la distanță.
Pe lângă denumirea oficială de mai sus, o să ne mai găsești în documente, informări publice, diverse materiale publicitare, sub denumirea de brand ”MARIART®”, denumire pe care o vom folosi și în cuprinsul prezentului document Politica de retur, alternativ cu ”noi”.
Condiții generale de retur
Conform legislației în vigoare, MARIART® îți oferă dreptul de a returna produsele fizice și de a primi banii înapoi pentru produsele achiziționate online în maximum 14 (paisprezece) zile calendaristice, fără să dai vreo explicație.
Important: Toate cheltuielile aferente returnării vor fi suportate de catre Cumpărător iar rambursarea contravalorii produsului / produselor se va face în termen de 14 zile calendaristice de la primirea notificării de retragere.
În cazul persoanelor juridice, deși acestea nu au calitatea de consumatori, dreptul de retragere poate fi exercitat în termen de maxim 14 zile de la data primirii produselor. Condițiile de retur sunt incidente și se aplică și persoanelor juridice.
Produsele vor fi returnate pe cât posibil în ambalajul original pentru a se evita deteriorarea acestora la manipulare și/sau transport, bunurile fiind însoțit de toate accesoriile; de asemenea sigiliile și etichetele se sugerează a fi intacte însă deteriorarea acestora nu conditionează în nici un fel dreptul de a returna produsul. Returnarea unui produs fără accesorii ale ambalajului (spre exemplu suporturi de siguranță, elemente de protecție din carton sau polistiren etc.) sau ale produsului va duce la diminuarea valorii produselor, conform celor menționate mai jos. Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, pete, șocuri, murdărie etc.
Te rugăm să verifici integritatea fizică a coletului în momentul în care îl primești de la curier în prezența acestuia și să ceri întocmirea unui proces verbal de constatare a daunelor dacă produsele prezintă urme de deteriorare cauzate de transport. Orice reclamație ulterioară nu va fi luată în considerare.
În cazul în care Cumpărătorul dorește să anuleze comanda sau să se retragă din achiziție, ne poate anunța prin e-mail la comenzi@mariart.ro sau printr-un reply la email-ul de confirmare al comenzii primit la plasarea acesteia.
Anularea comenzii este posibilă doar în cazul în care comanda nu a fost ridicată de către curier.
Din ziua în care a intrat în posesia fizică a produselor, Cumpărătorul beneficiază de o perioadă de 14 (paisprezece) zile calendaristice pentru ne aduce la cunoștință decizia sa de a se retrage dintr-o achiziție.
În cazul în care Cumpărătorul a primit un articol deteriorat, dimensiunea sau culoarea pe care a comandat-o diferă, sau produsul nu corespunde în mod rezonabil cu lista articolelor sau descrierii, cel din urmă este eligibil pentru o rambursare. Mariart își rezervă dreptul de a solicita unele dovezi ale situației create, în mod normal acestea fiind prezentate de Cumpărător în format electronic sub forma unor fotografii sau video, expediate pe adresa de e-mail comenzi@mariart.ro. Dovezile vor fi însoțite de numărul comenzii efectuate de Cumpărător.
În cazul în care Cumpărătorul nu a primit un articol pe care l-a comandat de pe www.mariart.ro, este eligibil pentru o rambursare sau i se va trimite articolul cu o nouă livrare.
După livrarea comenzii, Cumpărătorului i se permite să testeze și să verifice bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare al bunurilor.
Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare al bunurilor, Cumpărătorul poate să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real. Prin urmare, în timpul perioadei de retragere, Cumpărătorul trebuie să mânuiască și să inspecteze bunurile cu grija necesară.
Cumpărătorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipulări, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării bunurilor.
Manipulările acceptate pentru determinarea naturii, calității și funcționării bunurilor sunt:
Dacă un Cumpărător își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a bunurilor, Cumpărătorul răspunde pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor.
Punerea produselor într-o stare ce face imposibilă revânzarea lor duce la refuzarea returului.
În cazul în care bunul returnat prezintă urme de uzură, zgârieturi, lovituri, șocuri electrice, accesorii lipsă, Cumpărătorul este responsabil în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor.
Înainte de a returna produsul, noi recomandăm protejarea ambalajului original cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau cu o cutie din carton. Cumpărătorul va proteja ambalajul original și nu va lipi etichete sau scotch pe acesta.
Dacă produsele returnate au fost însotite de eventuale bonusuri/cadouri și acestea trebuie returnate. În caz contrar, valoarea acestora se scade din valoarea returului.
Dacă s-au achiziționat mai multe produse de același fel (chiar dacă au variații de culoare) și se dorește returul tuturor, Cumpărătorul trebuie să se asigure că doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se acceptă doar dacă sunt sigilate.
Produsele returnate trebuie sa fie în aceeași stare în care au fost primite.
Nu se acceptă produsele asupra cărora au fost efectuate intervenții neautorizate, cele care prezintă urme de uzură sau folosire excesivă, zgârieturi, ciobituri, lovituri, șocuri mecanice / electrice, produsele cărora le lipsesc accesorii sau produse murdare.
Pentru serviciul de ambalare personalizată, Mariart își rezervă dreptul de a refuza returnarea contravalorii acestora, chiar dacă au fost returnate fizic.
De asemenea, te rugăm să ai în vedere să nu trimiți produsele retur până ce nu urmezi pașii descriși în Site. Nu suntem răspunzători pentru niciun fel de prejudiciu sau cost suplimentar pe care tu îl suporți dacă nu respecți pașii descriși sau ne furnizezi informații eronate pentru retur.
Orice abatere și lipsuri de la acestea vor fi avute în vedere de Mariart și vor putea conduce la diminuarea sumei ce urmează a fi rambursată, suma fiind stabilită luând în considerare costurile suportate de Mariart pentru a readuce Produsul/Accesoriul în starea inițială, așa cum a fost vândut Cumpărătorului. Mariart va comunica Cumpărătorului suma ce urmează a fi rambursată după efectuarea inspecției. În cazul în care Cumpărătorul nu este de acord cu această sumă sau în cazul în care, ca urmare a efectuării inspecției, Mariart constată că Produsul/Accesoriul nu mai poate fi readus în starea inițială (indiferent dacă această operațiune presupune sau nu costuri rezonabile), Mariart va oferi Cumpărătorului posibilitatea de a i se returna Produsul/Accesoriul, pe cheltuiala acestuia din urmă.
Diminuarea se aplică între 10% si 100% din valoarea inițială a produsului. Taxa de diminuare va fi comunicată către client după recepționarea produselor returnate.
Condiții de retur pentru produsele personalizate și digitale
Nu se acceptă returul produselor digitale achiziționate de pe www.mariart.ro. Conform art. 16 al O.U.G. nr. 34/2014, produsele digitale sunt exceptate de la obligativitatea celor 14 (paisprezece) zile calendaristice de retur.
Nu se acceptă returul produselor care sunt realizate pe comandă (ex. ștampilele personalizate) la cererea clientului și se supun Ord. 130/2000. Cap. 2, Art. 10: ”Consumatorul nu poate denunța unilateral următoarele tipuri de contracte, cu excepția cazurilor în care părțile au convenit altfel: contracte de furnizare a unor produse executate după specificațiile consumatorului sau a unor produse distinct personalizate, precum și acelora care, prin natura lor nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid."
Produsele care sunt realizate corect, conform specificațiilor clientului nu pot fi returnate.
Conform OUG 34/2014 art. 16 lit c) – „Sunt exceptate de la dreptul de retragere prevăzut la art. 9-15 în ceea ce privește contractele la distanță și contractele în afara spațiilor comerciale următoarele: […] c) furnizarea de produse confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar […].”
Știm cât de important este fiecare produs pentru dumneavoastră, de aceea este lucrat cu maximă atenție și este verificat temeinic înainte de livrare.
Pentru că satisfacția dumneavoastră față de achiziția făcută se află pe primul plan, vă asigurăm de toată bunăvoință pentru a fi complet mulțumiț!
De aceea, în cazul în primiți produsul personalizat care nu corespunde cu cerințele de personalizare, vă punem la dispoziție posibilități de remediere:
Dacă greșeala ne aparține, o vom remedia și vă vom trimite produsul cât de repede posibil, suportând totodată și costul de transport, atât la preluarea produsului (de refăcut) de la adresa dumneavoastră, cât și la expedierea către dumneavoastră.
* Returul va fi acceptat doar dacă produsul este în aceeași stare în care a fost livrat, fară urme de uzură, folosire excesivă, zgârieturi, ciobituri, lovituri, șocuri mecanice și este complet, cu toate accesoriile din componență.
Procedura de returnare / ramburs
În cazul în care vrei să returnezi un produs fizic, e necesar ca în termen de 14 (paisprezece) zile calendaristice de la data primirii lui să ne informezi cu privire la decizia ta de a returna produsul urmând pașii de mai jos.
Pasul 1. Completează Formularul de retur.
Astfel, noi știm că vrei să faci un retur și ne pregătim să îți rambursăm bănuții.
Pasul 2. Împachetează produsul cu atenție și trimite-l prin curier rapid în maxim 14 zile calendaristice.
Îți recomandăm să folosești cutia inițială în care l-am trimis noi, dar nu e nicio problemă dacă folosești o altă cutie. Nu trimite produsul fără să fie împachetat într-o cutie sau plic.
Ai grijă ca produsul să se afle în ambalajul său original, să conțină toate componentele, etichetele și instrucțiunile cu care l-ai primit, să fie în aceleași condiții în care a ajuns la tine (vezi conditiile de retur menționate în cadrul acestui document).
Tu vei plati curierul pentru retur (te rog să trimiți cu ramburs zero), iar noi îți rambursăm contravaloarea produsului + transportul (dacă l-ai plătit inițial).
Poți folosi orice curier dorești, în afară de Poșta Română. Mariart își rezervă dreptul de a refuza orice colet transmis sub orice altă formă decât cele prevăzute în prezenta politică, inclusiv coletele trimise ramburs.
Pasul 3. Revenim noi către tine printr-un email pentru confirmarea returului și adresa la care să-l trimiți.
Pasul 4. Verificăm coletul și starea produsului / produselor returnate, apoi îți rambursăm banii în contul menționat în formularul de retur.
Rambursarea banilor se face în termen de 14 zile calendaristice din momentul în care am primit coletul. Tine cont de faptul că acest termen poate fi prelungit, dacă nu primim pachetul de la tine în timp util.
Vei primi contravaloarea produsului în contul bancar specificat în formularul de retur + taxa de livrare achitată inițial (dacă este cazul).
Ai întrebări sau nelămuriri?
Daca nu ai găsit răspuns la întrebarea ta după ce ai citit această pagina, te rugăm să ne contactezi la telefon 0799395213 sau pe email la comenzi@mariart.ro
Poți solicita o cerere de Retur AICI